di Perantauan..

temperature skrg 1 drjh cc..sgt sjuk, dh kul 12 dah skrg aku xmandi2 lg..boring gak duk sorg2, hubby dah ke office pg2 lg..dh cuti lbh kurg 2 buln untuk kwen ritu byk yg dia kena cover blik..cian lak..chayuk2 hubby.baru lpas call ayah td, kakak aku(kak nah) ckp ayh trigat kat aku..sedihnyer la..pdhal bru 2,3 hr lepas je cll..i miss u to ayah..huhu..

terigt lak time nk dtg cni..mmg byk yg perlu dibuat.mmg complicated.buat passport, visa. seminggu kwen lepas mjlis hantar menantu, kami mula merantau dr Perlis(umah ayah mentua) ke Kedah(umah mak mentua, USM Penang, Perak (umah kak nor), Penang blik dan kemudian KL(wisma MCA n umah nisa kat kajang), Kuantan(umah abg sop), KL blik dan akhirnya blik ke Besut.Bila org tya honeymoon kat mana, spontan jawab..dlm kereta..tp mmg betul pn..sgt penat.. proses nk wat visa sgt leceh..byk yg xkena surat dr USM, family Allowance dll. tp Allamdulillah, akhirnya slepas bbrp mggu visa siap diterima..

ayah n family wat solat hajat pggil tok imam dan sedara mara mtak semua selmat sblum dtg..trma ksih semua..sgt terharu..mlm tu mlm sblum bertolak ke cni, kami pakat seme jupe kat airport esok, kira aku xsalam n xmtk maaf ape lg dgn seme sedara mara..cik su n ayah p lmbt ckit sbb ada keje kat sekolah die, ayah chik p lmbt ckit, abg lim nk p sekali dgn kami n seme lunggage yg sgt berat tu..kak dah n ayh haji otw..TP sgt sedih, flight kami delay dr kul 11.40 ke 1.40. kalo tolak 1.40 dr Pengkalan Chepa, smpai KL kul 2.40, close gate fligt ke London 2.20. makna nya kami dh tertggal flight ke London.. nak x nak, kena ambik flight kul 9 gak. tu je yg ada..kami smpai kt airport kul 8.55, kira nasib baik, pegawai tu bg kami tukar masa..hanya 5 minit untuk salam dgn family n ayah..huhu..TUHAN je tahu perasaan aku time tu..sgt sedih..dh r yg lain tgh otw..xsempat jupe..xtahu bile lg nk jupe ni..insyaallah jupe lg nt seme..huhu..

awl kami tiba di LCCT, duk lepak n tdo2 kat restoran kat situ smbil bca paper..ngs2 sekali..huhu..2.20 mula bertolak ke London..percya x percya je nk ke luar negara, excited, sdih, gmbira, takut, seme ada..dlm kpl trbg seme mat saleh..duk intai2, ada gak family melayu n couple melayu, maybe study kat oversea gak kot..senyum je la kt diorg..=). sgt juah perjlnn, 13 jam.. brp kali tdo, brp kali p tndas xsmpai2 lg..mkin jauh mkin trigt kat ayah..ya Allah, knp la dgn aku ni..nsib hubby sbar je dgn aku ni, mnja plak rasa aku..may be first time berjauhan dgn ayah, dh r duk dgn ayh dr hbs bljr ritu, dr buln 5, mmg terasa sgt..

slpas 13 jam, smpai la ke stansted, LOndon airport..nk ke Dundee kena naik train plak, train kena tggu 5 jam lg..dan perjlnn ke Dundee 7 jam..punya lama dan jauh nyer perjlnn..cane la hubby rasa seme ni dlm 2 thun ni..sabar je la..smpai kt Dundee, tggu abg Mahmud dtg ambik, teruja nye jupe dgn org melayu, dgr dia ckp, ckp kelantan, lg best..ada org kelantan kt cni..yea2..

ha?12.30 dh skrg, huhu..dh lewat, nk smbhyg zhor n msak2 ckit ada tetamu nk dtg..tkut nyer 1st time mnrima tetamu..huhu..biasa kak nah msak..jd x aku msak ni..buat nasi goreng je..hehhe..nk try wat agar2 oreo, tu pn aku tgk resepi kat mesra.net..mtak2 jd..k2..dh lewat!!nt tulis lg..(boring xda ape nk wat)

0 comments:

Post a Comment