Aku merindui semua...




Sudah 3 bulan lebih aku di rantauan. Rinduku pada family semakin meluap-luap. Sedih hanya Tuhan sahaja yang tahu. Tapi itulah adat sebuah pertemuan, yang pastinya ada perpisahan. Dan, begitu jua, bila seorang perempuan atau wanita sudah berkahwin, tempatnya adalah bersama suami. Maka, di sini lah tempatnya aku sekarang, meniti hari bersama hubby tersayang menunggu bile studynya akan habis. Tidak sabar rasanya hati ini ingin pulang ke tanah air bertemu dan berpelukan dengan ayah, abang2 dan kakak2 ku.

Kak Nah, kakakku dah mula menulis komen di facebook, katanya i miss u. Dalam hatiku menjerit, i miss u too!! Kalau la dekat dah lama aku drive balik ke rumah. Mendengar suara ayah di telefon, sayup2. menitis air mata bercucuran, tapi tidak aku tunjukkan rasa sedihku. Malas buat ayah risau.

Adik sihat? tanya ayah. Mahadi mana? Soalan ayah aku jawab satu persatu. Makin banyak soalan ayah makin sebak untuk aku jawab. Aku mengubah topik, topik yang menjadi kegemaran ayah, Lembu ayah macamane? Panjang lebar jawapan ayah. Tersenyum aku mendengarnya.

Sudah la Elly, kuatkan hati..xlama dah, nak balik dah..setahun lebih je lagi!! xlama pun..

3 comments:

olololo...syian yer ...sabar lew...kata nk smbung belajar kan..nti dh busy belaja leh lah kurengkan sikit windu2 tuuu...

 

xtahu la tu cik..plannye nak smbung..tp xtahu lg la mcmane..duk tgu surat reference dr lect usm xdpt2 pn lg..insyaAllah, ada rezeki smbung..ten kiu cik..=)

bestnye pocik dh habis exam!!upload blog selalu k..suke baca blog pocik..senyum smpai telinga..hihihi..

 

Elly,duduk di perantauan memang gitulah.Semua cukup tp disebabkan kaum keluarga kita takde,terasalah kekurangan itu.Hanya kena banyak bersabar n buat-buatlah sibuk walaupn tak sibuk pn...sesekali nk menyebuk pn boleyyyy...:))

 

Post a Comment